22 Eylül 2010 Çarşamba

Ben Bir Yolculuk Yaptım

Merhaba
Ben Tarık Başoğlu bir gezginim diyemeyecek kadar az gezdim,bir fotoğrafçıyım diyemeyecek kadar az fotoğraf  bilgim var,bir yazarım diyemeyecek kadar az yazı tecrübem...ama biliyorum ki insan öğrenmek için gelmiştir dünyaya.

İlkokul yıllarında Beden Eğitimi'nde  oynadığımız oyunlar sevdirmişti bana Beden Eğitimi dersini birde Coğrafya dersini severdim, kim bilir belki Güliverin Maceraları sevdirmiştir bana bu dersi yada okuduğumuz diğer macera kitapları, başka ülkeleri hep merak ederdim. Radyoda duyduğum 30 Ağustos Zafer Bayramı tüm yurtta ve Lefkoşa'da törenlerle kutlandı anonsunda  Lefkoşa'yı Türkiye'nin tek dost olduğu ülke sanır öncelikle bu ülkeyi görmek isterdim.Birde Coğrafya dersinden  hatırladığım yada unutamadım bölgesel iklimlerdir.''Akdeniz bölgesi yazları kurak ve sıcak,kışları  ılık ve yağışlı geçer..'' Ama bu Akdeniz bölgesinde insanlar nasıl yaşar, ne yer ne içerlerdi? Neden pamuk toplamaya Güney Doğu'dan gelirdi ırgatlar, kendi topraklarında pamuk yok muydu? Çocuk aklımızla bunlara kafa yormuyorduk tabi ki.

Birde hiç unutamadığım Toros Dağları...Toros Dağlarının yaz, kış karlı tepeleri. Hep gitmek istemişimdir bu dağın karla kaplı tepelerine, sanki bizi diğer insanlardan diğer şehirlerden ,ülkelerden ayıran hep bu dağmış gibi gelirdi bana sanki bu dağı aşınca gerisi tamamdı, Torosların ardı kimi  zaman İstanbul olurdu kimi zaman Almanya,kimi zaman İtalya,Paris,Roma...Artık o gün hangi hikayeyi duyduysak büyüklerimizden yada hangi filmi gördüysek sinemada ona göre şekillenirdi Torosların ardı.Neyse bu konuları ilerleyen zamanlarda Blog'a daha ayrıntılı yazarım.

Ben Bir Yolculuk Yaptım bundan bir kaç yıl önce yarı otobiyografik senaryo olarak yazmaya başladığım ancak bir türlü bitiremediğim kim bilir belki bu blog vesilesiyle bitireceğim çok sevdiğim bir Nazım Hikmet şiirinin adıdır.Bu şiir vesilesiyle oluşturduğum Blog'umda gezdiğim yerlerin insanlarını,kültürlerini,yaşamlarını fotoğraflayıp sizlerle paylaşacağım. Ben gezdikçe mutlu olacağım umarım sizde sayfamdan keyif alırsınız...

Bu şiiri bilmeyen arkadaşlar olabileceğini var sayarak paylaşıyorum.


Ben Bir Yolculuk Yaptım

Uzakta, çok uzakta, geceleri gökyüzüne
beyaz bir yangın gibi aydınluğı vurdu hava meydanlarının
ve kaçırdığım tirenler benden bir şeyler alıp
pırıl pırıl daldı karanlığa,
ben bir yolculuk yaptım

Ben bir yolculuk yaptım,
insanların gözleri bembeyazdı,
leş kokuyordu çürümüş sular.
Yalanın ve ahmaklığın bataklığını geçtim
adam boyu sazlıklarda kaybolmadan...

Ben bir yolculuk yaptım,
yumrukları sıska karınlarında ve iki büklüm oturan
yahut da rüzgarın önünde yalnayak koşan kadınlarla;
ölülerle birlikte
harp meydanlarında ve barikatlarda unutulmuş olanlarla.

Ben bir yolculuk yaptım,
asfaltı sabah aydınlığıyla ıslak
şehirlerin içinden
mahpusları taşıyan
kamyonlarla geçerek...

Ben bir yolculuk yaptım,
ne senin beyaz dişlerinde ezilen üzümlere doyabildim,
ne de kapalı bir yaz ikindisinde benzeyen yatağına.

Ben bir yolculuk yaptım,
yepyeni yapılar vardı şantiyelerde,
genç bir çam gibi yemyeşildi ümit,
ve bin metre yerin altında
insanların alnında yanıyordu grizu lambaları.

Ben bir yolculuk yaptım,
ayışığında, günışığında,
yağmurun ışığında,
dört mevsimle ve bütün zamanlarla birlikte,
böceklerle, otlarla, yıldızlarla birlikte
ve en namuslu insanlarıyla yeryüzünün,
yani bir keman gibi şefkatli,
henüz konuşamayan bir çocuk gibi merhametsiz,
henüz konuşamayan bir çocuk gibi cesur,
yani bir kuş kolaylığıyla ölmeye de
bin yıl yaşamaya da hazır...

Nazım Hikmet Ran



1 yorum:

  1. Sevgili Kardeşim Tarık , yaşam paylaştıkça güzel ... İyi düşünmüşsün , iyi yapğmışsın , gelişerek devam edeceğine inanıyorum , tebrikler ve başarılar ...
    ŞEREF
    "YALNIZKARTAL - GERONIMO"

    YanıtlaSil